The Reception of Church Architecture in Fantasy Games

E This article series consists of three parts and is written in English. It covers the reception of sacral architecture and sacral space constructions in well-known Fantasy video games. The examples come from The Legend of Zelda, World of Warcraft and the Dragon Age series. Main focus is the connection between the fictional and real historical buildings.

It is a good example for topics and visual examples AHF can offer for divers formats.

This article was written for a presentation at the annual conference of contemporary history in Alicante, Spain in 2018.


D Diese dreiteilige, in Englisch verfasste Artikelserie behandelt die Rezeption von Sakralarchitektur und sakralen Raumkonzeptionen in bekannten Videospielen aus dem Bereich Fantasy. Die Beispiele stammen aus The Legend of Zelda, World of Warcraft und der Dragon Age-Reihe. Dabei liegt der Schwerpunkt auf der Verbindung zwischen den fiktiven und realen, historischen Bauwerken.

Die Reihe ist ein gutes Beispiel dafür, was für Themen und visuelle Beispiele AHF anbieten kann.

Dieser Beitrag wurde für die Konferenz der spanischen Gesellschaft für zeitgenössische Geschichte in Alicante 2018 verfasst.

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